توقف تولید گاز در اقلیم کردستان عراق

عصر ایران پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 13:21
تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان متوقف شد که منجر به کاهش تولید برق می شود.

شرکت دانه گاز اعلام کرد تولید در میدان کومور را با هماهنگی وزارت منابع طبیعی در دولت اقلیم کردستان متوقف کرده است. این تصمیم به عنوان یک اقدام احتیاطی و به دلیل شرایط امنیتی منطقه ناشی از تشدید درگیری‌ها اتخاذ شده است. این توقف با هماهنگی وزارت منابع طبیعی و وزارت برق دولت اقلیم کردستان عراق انجام شد .

به گزارش تسنیم، هدف از این تعلیق، تضمین ایمنی کارکنان و تأسیسات میدان کرمور عنوان شده است. تأسیسات در حالت آماده‌باش عملیاتی نگه داشته شده‌اند تا در زمان مناسب بتوان تولید را از سر گرفت .

کاهش ظرفیت نیروگاه ها

به دنبال توقف عرضه گاز به نیروگاه‌ها، ظرفیت تولید برق در منطقه اقلیم کردستان بین 2500 تا 3000 مگاوات کاهش یافت. وزارت برق اقلیم اعلام کرد که برای جبران این کمبود و کاهش تاثیر آن بر شهروندان، از منابع انرژی جایگزین استفاده خواهد کرد .

اقدام مشابه دیگر شرکت‌ها همزمان با این رویداد، شرکت نروژی DNO نیز به عنوان اقدامی پیشگیرانه، تولید نفت خود را از میدان‌های تاوکه و پیشخابیر در اقلیم کردستان متوقف کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.