بازگشت اولین گروه زائران ایرانی حج عمره از عربستان | آنها اهل این ۵ استان هستند

همشهری آنلاین چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 09:24
نخستین کاروان زائران ایرانی حج عمره که با توجه به بسته شدن مرزهای هوایی در عربستان مانده‌اند، دیروز از این کشور خارج شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به آغاز جنگ تحمیلی و بسته شدن مسیرهای هوایی کشورمان، برنامه‌ریزی برای بازگشت معتمرین ایرانی با هماهنگی و همکاری وزارت حج و عمره عربستان و همچنین با توجه به تجربه بازگشت حجاج در حج تمتع گذشته، به صورت مناسب انجام گرفت.

براساس برنامه ریزی ها، عمره گزاران ایرانی به ترتیب زمان حضور در سرزمین وحی به کشور بازمی گردند یعنی تمامی اعمال مربوط به عمره را انجام داده و خدمات لازم را دریافت می کنند و فقط بازگشت آنها به صورت زمینی می باشد .

بدین ترتیب طی ۸ روز آینده سرزمین وحی خالی از معتمرین ایرانی می‌شود و تمامی زائران به میهن اسلامی باز می گردند .

روند بازگشت نیز بدین گونه است که ابتدا زائران به مرز «عرعر» مرز زمینی عربستان -عراق منتقل شده و سپس به مرز شلمچه انتقال یافته و از این پایانه مرزی نیز به مقصدهای استانی رهسپار می‌گردند.

طبق این برنامه‌ریزی‌ها، نخستین گروه زائران ایرانی که حدود ۱۱۰۰ نفر هستند، عصر سه‌شنبه ۱۲ اسفند از مرز عرعر عبور کرده و وارد خاک عراق شده‌اند.

این زائران متعلق به استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان ، گلستان و اصفهان هستند که به مرز شلمچه انتقال داده می‌شوند.

در این مقطع حدود ۹ هزار نفر زایر در سرزمین وحی حضور داشته اند که روند بازگشت سایر زائران نیز در روزهای آتی دنبال می‌شود .

گفتنی است، طی فرایند بازگشت خادمان حج و زیارت در مبادی خروجی در کشور عربستان، پایانه مرزی عرعر، تردد در عراق تا پایانه مرزی حضور دارند و دفاتر حج و زیارت در استان‌ها نیز در آمادگی کامل است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.