صدراعظم آلمان: جنگ علیه ایران به اقتصادهای ما آسیب می‌زند

عصر ایران چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 01:11
فریدریش مرتس صدراعظم آلمان گفت که جنگ علیه ایران به «اقتصادهای ما» آسیب می‌زند و ابراز امیدواری کرد که حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی در اسرع وقت به پایان برسد.

ایرنا نوشت: فریدریش مرتس صدراعظم آلمان گفت که جنگ علیه ایران به «اقتصادهای ما» آسیب می‌زند و ابراز امیدواری کرد که حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی در اسرع وقت به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری د.پ.آ آلمان، مرتس که به آمریکا سفر کرده است، سه‌شنبه شب در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید اظهار کرد: این (جنگ علیه ایران) به اقتصادهای ما آسیب می‌زند.

وی با اشاره به بالا رفتن قیمت نفت و گاز در پی این جنگ و خسارتی که به اقتصاد کشورها وارد می‌کند، افزود: به همین دلیل است که همه ما امیدواریم که این جنگ در اسرع وقت به پایان برسد.

با این حال، وی از جنگ‌افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

مرتس شنبه شب گفت که برلین در حملات آمریکا و اسرائیل علیه ایران مشارکت نکرده است.

از سوی دیگر، یوهان وادفول وزیر خارجه آلمان دوشنبه در گفت‌وگو با رادیوی دولتی «دویچلندفونک» اظهار کرد: آلمان قصد ورود به درگیری نظامی علیه ایران را ندارد.

با این حال، وی تصریح کرد در صورتی که پایگاه‌های چندملیتی محل استقرار نیروهای آلمانی هدف حمله قرار گیرند، سربازان بوندسوهر (نیروهای مسلح آلمان) ممکن است از خود دفاع کنند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.