آمریکا، اسرائیل و ایران چه اهدافی را در ۴۸ ساعت گذشته هدف قرار دادند؟

مشرق نیوز چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 00:50
ایران در روزهای گذشته بر اهدافی متمرکز شده که از منظر راهبردی اهمیت بالاتری دارند.

به گزارش مشرق، بخش قابل توجهی از اهدافی که اسرائیل در ۲۴ تا ۴۸ ساعت گذشته مورد حمله قرار داده، یا پیش‌تر در جنگ ۱۲روزه و همین درگیری اخیر چندین‌بار هدف قرار گرفته‌اند، یا مراکزی بوده‌اند که عملاً تخلیه شده و کارکرد عملیاتی مؤثری در جریان جنگ نداشته‌اند. در برخی موارد نیز سطح اهداف پایین ارزیابی می‌شود؛ مراکزی که ارزش راهبردی یا تأثیر تعیین‌کننده‌ای در میدان گسترده درگیری ندارند.

در مقابل، ایران در روزهای گذشته بر اهدافی متمرکز شده که از منظر راهبردی اهمیت بالاتری دارند. طی سه روز متوالی، با فاصله‌های تقریباً ۲۴ ساعته، مقرهای عالی فرماندهی اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند. همچنین پایگاه‌های هوایی و مراکز کلیدی نظامی در فهرست اهداف قرار داشته‌اند. این الگو نشان می‌دهد تمرکز بر مراکز تصمیم‌سازی و زیرساخت‌های عملیاتی در اولویت بوده است.

در داخل ایران نیز برخی مراکز مرتبط با امنیت داخلی، حتی در سطوح پایین مانند کلانتری‌ها یا پایگاه‌های محلی، هدف قرار گرفته‌اند. با این حال، تاکنون گزارشی از اختلال گسترده در ساختار امنیتی منتشر نشده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.