ادعای مبهم گروسی درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران

همشهری آنلاین چهارشنبه 13 اسفند 1404 - 00:09
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «هیچ مدرکی» از ساخت سلاح اتمی توسط ایران وجود ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، رافائل گروسی سه‌شنبه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اظهاراتی دو پهلو نوشت: من در گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران همواره صریح بوده‌ام در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران وجود نداشته، اما ذخایر گسترده اورانیوم با غنای نزدیک به سطح تسلیحاتی و خودداری از اعطای دسترسی کامل به بازرسان من، مایه نگرانی جدی است.

وی در ادامه فضاسازی‌ها درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان افزود: به همین دلایل، گزارش‌های پیشین من نشان می‌دهد، تا زمانی که ایران در حل مسائل پادمانی باقی‌مانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نکند، آژانس در موقعیتی نخواهد بود که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران صرفاً ماهیتی صلح‌آمیز دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در چارچوب توافقنامه‌های پادمانی ادامه داده و طی سال‌های گذشته نیز بیشترین حجم بازرسی‌های آژانس از یک کشور را تجربه کرده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.