خبر خوب برای متقاضیان شیرخشک مصنوعی رگولار

بهداشت نیوز سه شنبه 12 اسفند 1404 - 23:16

به گزارش بهداشت نیوز،سعید کاظمی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و سامانه‌های سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بر اساس به‌روزرسانی انجام‌شده در سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت، از این پس هر کد ملی مربوط به افراد بالای ۶ سال صرفاً امکان دریافت یک قوطی شیرخشک مصنوعی رگولار را برای یک‌بار خواهد داشت.

وی افزود: پیش از این، برای هر کد ملی بالای ۶ سال امکان دریافت دو قوطی شیرخشک مصنوعی رگولار در هر ماه فراهم بود که با هدف مدیریت هدفمند توزیع و جلوگیری از انحراف در زنجیره تأمین، این سقف اصلاح شد.

کاظمی تأکید کرد: اعمال این تغییر به صورت سامانه‌ای انجام شده و تمامی داروخانه‌ها موظف‌اند در زمان عرضه، نسبت به استعلام کد ملی از طریق سامانه مربوطه اقدام کنند تا فرآیند توزیع به شکل شفاف و قابل رصد انجام شود.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای پایش دقیق مصرف و صیانت از دسترسی عادلانه متقاضیان واقعی به اقلام یارانه‌ای انجام شده و زیرساخت‌های فنی لازم برای اجرای آن در سطح کشور فعال است.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.