چرا دریافتی مستمری بگیران کمتر از فیش حقوقی است

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 12:19
سازمان تامین اجتماعی، در پاسخ به سئوال مستمری بگیرانی که عنوان می کنند مبلغ واریزی برای آنها کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی در فیش خرداد ماه بوده است، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از پرسش‌های متداول درباره متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سال ۱۴۰۵، این است که چرا مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران کمتر از مبلغ خالص نهایی پرداختی مندرج در فیش خرداد ماه بوده است.

در همین راستا، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: تمامی پرداخت‌ها و کسورات مستمری از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر اساس آیتم‌های درج شده در فیش حقوقی است که توسط بانک‌های عامل عینا پرداخت می‌شود.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، بعضی از مستمری بگیرانی که حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند، پس از واریز وجه حقوق ارسالی از سازمان تامین اجتماعی، اقساط خریدهای اعتباری اعم از تسهیلات وایب بانک رفاه یا فروشگاه‌های ارائه دهنده خرید اعتباری یا اقساطی و...‌، مستقیما توسط بانک از حقوق واریزی کسر می‌شود؛ شعب یا مرکز تماس سازمان تأمین اجتماعی دسترسی به این اطلاعات و جزئیات آن ندارند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.