قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی به باکو سفر کرده بود، بعد از ظهر چهارشنبه ۳ تیر با الهام علی اف رئیس جمهور، جمهوری آذربایجان ملاقات و گفتوگو کرد.
قالیباف در این دیدار با اشاره به تجاوز دشمن آمریکایی-صهیونی به خاک کشورمان و جنایتهای جنگی دشمنان در طول این جنگ، گفت: این جنگ تجربههای بزرگی برای ما و کشورهای مسلمان منطقه داشت، از جمله اینکه تنها راه موفقیت، همکاری ما در حوزههای مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.این جنگ نشان داد که اگر ملتها در کنار هم باشند و به خدا امید داشته باشیم، میتوان در مقابل قدرتهای بزرگ مثل آمریکا و قدرتهای درنده مثل صهیونیستها ایستاد.
رئیس مجلس ادامه داد: ملت ما موفق شد با ایستادگی خود، محاسبات غلط آمریکا را به شکست بکشاند و دنیا دید که دشمن در عرصه نظامی، سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی شکست خورده است و این واقعیتی است که امروز دیگران نسبت به آن آگاه هستند که حاصل انسجام و همبستگی ملی ما و کمک خداوند است.
وی تصریح کرد: اگر این انسجام در بین همه کشورهای اسلامی باشد باید بدانیم که با کمک الهی این قدرت چند برابر خواهد شد.از شب اول جنگ تاکنون بیش از ۱۱۰ شب است که مردم در شهرها و روستاها به خیابان میآیند و مقاومت و ایستادگی خود را به نمایش میگذارند.
قالیباف گفت: از دید من دوباره انقلاب اسلامی ظهور کرده و مردم ما یک چهره مستحکم از خودشان به دنیا نشان دادند و اکنون این فرصتی است که ما پس از جنگ با این همبستگی ملی بتوانیم دوران بازسازی را هم پشت سر بگذاریم.امیدوارم در آینده روابط دو جانبه ایران و آذربایجان در حوزههای سیاسی، اقتصادی و سایر حوزهها ارتقاء یابد و پیوندهای میان دو کشور تقویت شوند.
الهام علیاف، رئیس جمهور آذربایجان ضمن تسلیت بابت شهادت رهبر شهید انقلاب، یاد ایشان را گرامی داشت و افزود: در دوران جنگ دولت و ملت آذربایجان در کنار ایران بودند و من تماسهای مختلفی را با جناب آقای پزشکیان داشتم.
وی ادامه داد: ما از توقف جنگ علیه ایران خوشحال هستیم و آرزو داریم که در منطقه ما هیچ جنگی نباشد.امیدوارم با همکاری بین کشورهای اسلامی شاهد صلح پایدار باشیم و بتوانیم روابط بین کشورهای اسلامی را ارتقاء دهیم.
انتهای پیام/