وال‌استریت ژورنال: ایران به دنبال درآمد ۴۰ میلیارد دلاری از تنگه هرمز است/ ایران به دنبال کسب میلیارد‌ها دلار از طریق دریافت هزینه از کشتی‌ها برای ارائه خدمات در تنگه هرمز است

اقتصادنیوز پنج شنبه 04 تیر 1405 - 20:27
اقتصادنیوز:روزنامه وال‌استریت ژورنال مدعی شد ایران در حال بررسی طرحی برای دریافت هزینه خدمات امنیتی، ایمنی و زیست‌محیطی از کشتی‌های عبوری تنگه هرمز است؛ طرحی که به ادعای این رسانه می‌تواند سالانه تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، وال استریت ژورنال مدعی شد: ایران به دنبال کسب میلیاردها دلار از طریق دریافت هزینه از کشتی‌ها برای خدمات امنیتی، ایمنی و زیست‌محیطی در تنگه هرمز پس از جنگ است.

 تهران می‌گوید این طرح می‌تواند سالانه تا ۴۰ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند و می‌خواهد کشورهای همسایه خلیج فارس در این درآمد سهیم باشند.

گفته می‌شود که ایران در حال مقایسه با تنگه داردانل است، جایی که ترکیه از کشتی‌ها برای عبور از این آبراه بین‌المللی، مالیات عبوری «فرانک طلا» دریافت می‌کند.

آمریکا، عمان و سایر کشورهای خلیج فارس با هرگونه عوارض عبور مخالفند و استدلال می‌کنند که آب‌راه‌های بین‌المللی باید بدون عوارض باقی بمانند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.