آمریکا به گنبد طلایی مجهز می‌شود

فرارو چهارشنبه 03 تیر 1405 - 11:26
وزیر جنگ آمریکا از آزمایش موفق گنبد طلایی خبر داد.

پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز، نخستین آزمایش مرحله‌ای پروژه «گنبد طلایی برای آمریکا» (GDA) با موفقیت کامل در اجرای مأموریت به پایان رسید و من افتخار داشتم که از نزدیک شاهد آن باشم.

در این آزمایش، از فناوری پیشرفته سلاح‌های انرژی هدایت‌شده استفاده شد و سامانه «شکست خودکار پویای دفاعی» (DDAD) به‌صورت کاملاً خودکار و بدون نقص، تهدیدهای ورودی متعدد را شناسایی، هدف‌گیری و منهدم کرد. این آزمایش طبق برنامه اجرا شد و تمامی تهدیدها را با موفقیت خنثی کرد.

من شاهد بودم که نیروهای نخبه نظامی ما چگونه با فناوری‌های نسل آینده یکپارچه شدند تا پهپادها و موشک‌های کروز مهاجم را پیش از رسیدن به هدف متوقف کنند.

پیمانکاران بزرگ سنتی و شرکت‌های نوظهور دفاعی در حال رقابت، همکاری و دستیابی به موفقیت هستند و بدین ترتیب یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور ترامپ را محقق می‌کنند.

این دستاورد تاریخی تنها به لطف «لایحه بزرگ و زیبای واحد» امکان‌پذیر شد؛ لایحه‌ای که منابع مالی لازم را برای ایجاد نهایت سپر دفاعی جهت حفاظت از آمریکا فراهم کرده است.

رئیس‌جمهور ترامپ در حال تحقق بخشیدن به چشم‌انداز «ابتکار دفاع راهبردی» (SDI) رئیس‌جمهور ریگان است. با «گنبد طلایی»، وزارت جنگ از سرزمین ما با قدرتی بیش از هر زمان دیگری دفاع خواهد کرد. گنبد طلایی اکنون یک واقعیت است؛ قدرتمند است و طبق برنامه در مسیر پیشرفت قرار دارد.»

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.