دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در واکنش به قیمت بنزین با انتشار پیامی در تروث سوشیال نوشت: «شرکتهای بزرگ نفتی قیمت بنزین در جایگاهها را متناسب با کاهش شدید قیمتی که خودشان برای نفت میپردازند، پایین نمیآورند. قیمت نفت دارد سقوط آزاد میکند! به عبارت دیگر، مشتریها دارند سرکیسه میشوند.»
وی در ادامه افزود: «من به وزارت دادگستری دستور دادهام که فوراً بررسی این موضوع را شروع کند. قیمت بنزین بهتر است خیلی سریعتر از چیزی که الان میبینم پایین بیاید!»
![]()
رئیسجمهور آمریکا پیشتر و به دفعات مدعی شده بود که با پایان درگیریها با ایران و بازگشایی تنگه هرمز، قیمت بنزین با افت شدیدی همراه خواهد شد.
با این حال، اگرچه از زمان امضای تفاهمنامه میان ایران و آمریکا قیمتها کاهش یافته است، اما برخی کارشناسان معتقدند احتمالاً ماهها طول خواهد کشید تا قیمتهای مصرفکننده به سطح پیش از آغاز جنگ بازگردد.