پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بندر شهید رجایی

فرارو دوشنبه 01 تیر 1405 - 11:47
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بزرگترین بندر تجاری کشور، از بارگیری یک‌ هزار و ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی در این شناور خبر داد.

حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اظهار کرد: این کشتی کانتینربر با ظرفیت دو هزار و ۸۰۰ تی‌ای‌یو (TEU) برای انجام عملیات بارگیری در یکی از ترمینال‌های بندر شهید رجایی پهلوگیری کرده است. این شناور در این مرحله، یک‌ هزار و ۳۰۰ تی‌ای‌یو کانتینر حامل کالاهای صادراتی کشورمان را بارگیری می‌کند تا به مقاصد هدف ارسال نماید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، وی این رویداد را نشانه‌ای از پویایی ناوگان دریایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: پس از تجربه دشوار محاصره دریایی در دوران جنگ تحمیلی، پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بزرگترین بندر تجاری کشور، گامی مهم در جهت احیا و توسعه توانمندی‌های حمل‌ونقل دریایی ایران محسوب می‌شود.

در روز دوشنبه یکم تیر، بندر شهید رجایی که در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس و در مجاورت تنگه هرمز واقع شده، با برقراری روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شناخته‌شده بین‌المللی، نقشی استراتژیک در تجارت خارجی کشور دارد و به‌تنهایی مسئولیت جابه‌جایی نیمی از تجارت ایران را برعهده دارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.