افزایش دمای کشور در بهار ۱۴۰۵

مشرق نیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 10:05
کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دمای کشور طی بهار خبر داد و گفت: دمای تهران از شهرهای جنوبی بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی، اظهار کرد: امروز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد. فردا نیز علاوه بر این مناطق، در آذربایجان غربی و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی مناطق شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته در بخش‌هایی از شرق، شمال‌شرق، جنوب‌غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌غرب و غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد وقوع گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، بر لزوم توجه به هشدارهای هواشناسی در این مناطق تأکید کرد.

اصغری همچنین از افزایش حدود ۰.۶ درجه‌ای میانگین دمای کشور در فصل بهار امسال نسبت به شرایط نرمال خبر داد و گفت: مطابق الگوهای هواشناسی، حداکثر دمای پایتخت به حدود ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: در اردبیل، تبریز و ارومیه به ترتیب حداکثر دما به ۲۲ درجه، ۳۳ و ۳۳ درجه می‌رسد.

وی افزود: در شهرهای بندرعباس، بوشهر و شیراز نیز بیشینه دمای به ترتیب ۳۸ درجه، ۳۵ و ۳۸ درجه پیش بینی شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.