دریافت وجه هنگام ثبت‌نام و تحویل کارنامه ممنوع است

همشهری آنلاین دوشنبه 01 تیر 1405 - 09:55
رئیس مرکز ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت دریافت وجه هنگام ثبت نام و تحویل کارنامه دانش آموزان توسط اولیای مدارس خبر داد.

همشهری آنلاین_فاطمه عسگری نیا: رضاروستایی با بیان این که نتایج بازرسی‌ها نشان می‌دهد برخی مدیران مدارس به دلیل مشکلات و تنگناهای مالی مدارس اصرار به انجام چنین اقداماتی دارند، اما این مسئله به هیچ عنوان توجیه‌کننده تخلف نیست افزود:این موضوع از سال‌های گذشته همواره مورد تأکید آموزش و پرورش بوده و بار دیگر نیز به صورت رسمی و مؤکد به تمامی همکاران ابلاغ شده است.

او تاکید کرد:دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام تحت هر شرایطی ممنوع است. دریافت وجه در ازای تحویل کارنامه نیز اقدامی ناپسندتر محسوب می‌شود و از نظر وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست.

رئیس مرکز ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حتی مدارس هیأت امنایی نیز امسال مجاز به دریافت وجه در زمان ثبت‌نام نیستند. کمک‌های مردمی به مدرسه باید پس از آغاز سال تحصیلی و در چارچوب انجمن اولیا و مربیان مطرح و پیگیری شود.

به گفته او در حال حاضر و با وجود اینکه ثبت‌نام رسمی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود، تاکنون حدود ۸۰ شکایت با موضوع اخذ وجه هنگام ثبت‌نام در سامانه‌های مربوطه ثبت شده است: بازرسان وزارت آموزش و پرورش برای بررسی این شکایات وارد عمل شده‌اند و بخشی از پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.