بروجردی: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا «جاده‌ای دوسویه» است

مشرق نیوز جمعه 29 خرداد 1405 - 20:44
بروجردی: تفاهم‌نامه یک جاده دوسویه است و ایالات متحده باید به مسئولیت‌های خود در رابطه با لبنان عمل نماید.

به گزارش مشرق، پیام اخیر مقام معظم رهبری درباره تفاهم میان ایران و آمریکا و همچنین انجام مذاکرات پیش‌رو بسیار دقیق و هوشمندانه بود.

در این راستا، تمامی مسئولین موظف به تبعیت کامل از این نقطه نظرات هستند؛ با این حال، باید توجه داشت که بار مسئولیت متولیان در بالاترین سطح شورای عالی امنیت ملی که این توافق را تأیید کرده‌اند، بسیار سنگین است، چرا که این تفاهم در سطح رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسیده است.

ما در آغاز این راه، شاهد نقض شدید نخستین بند این توافق، یعنی مسئله لبنان، از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی هستیم.

تفاهم‌نامه یک جاده دوسویه است و ایالات متحده باید به مسئولیت‌های خود در رابطه با لبنان عمل نماید.

عدم اعزام هیئت‌ها به سوئیس، نشان‌دهنده این است که این رویکرد به هیچ وجه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بازدارنده نیست.

جمهوری اسلامی ایران باید هرچه سریع‌تر از اهرم‌های بازدارنده استفاده کند. با توجه به اینکه ایران تعهدات خود را در موضوعاتی نظیر تنگه هرمز پذیرفته و اجرا می‌کند، اکنون باید متناسب با جنایات رژیم صهیونیستی و کوتاهی آمریکا در بازداشتن صهیونیست‌ها از کشتار مردم مظلوم لبنان، باید از این اهرم خود استفاده کنیم.

عامل بازدارندگی ما در دو محور «عکس‌العمل نظامی» و «استفاده از تنگه هرمز» است. نباید منتظر گذر زمان و استمرار جنایات وحشیانه رژیم در سکوت مرگبار جهانی و به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل باشیم.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.