گمانه‌زنی‌ درباره دسترسی ایران به اموال مسدود شده

فرارو جمعه 29 خرداد 1405 - 18:26
خبرنگار الجزیره مدعی شد: ایران تقریبا شروع به استفاده از دارایی‌های مسدودشدهٔ خود کرده است که بر اساس سازوکاری است که میانجی‌گران ارائه داده‌اند.

فرارو- روز چهارشنبه تفاهم نامه 14 بندی میان ایران و آمریکا به امضا رسید. بر اساس بند 11 این تفاهم نامه  آمریکا متعهد شده است که  دسترسی ایران به دارایی‌هایی مسدود شده را فراهم کند.

به گزارش فرارو، ساعتی پیش نورالدین ادغیر خبرنگار الجزیره در تهران مدعی شد: «با شروع اجرای یادداشت تفاهم ایران و امریکا، منابع می‌گویند که ایران تقریبا شروع به استفاده از دارایی‌های مسدودشدهٔ خود کرده است که بر اساس سازوکاری است که میانجی‌گران ارائه داده‌اند.»

این گزارشگر در ادامه مدعی شد: «روش استفاده و انتقال وجوه در قالب یک خط اعتباری باز تعیین شده است که به ایران اختیار تصرف در آن را می‌دهد. حجم وجوه: ۲۴ میلیارد دلار.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.