پس از مرتضی؛ محمود نعمتی هم فینالست کاراته آسیا شد/ آسیابری برنز گرفت

خبرگزاری تسنیم جمعه 29 خرداد 1405 - 13:58
روز دوم کاراته قهرمانی آسیا با صعود محمود نعمتی به دیدار نهایی و مدال برنز علی اصغر آسیابری به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا امروز (جمعه) در شهر بالی اندونزی پیگیری و محمود نعمتی فینالیست شد و علی‌اصغر آسیابری به مدال برنز دست یافت. 

محمود نعمتی در رقابت‌های وزن 84+ کیلوگرم، ابتدا با نتیجه 11 بر 2 از سد «ترکی ابراهیم» از کویت گذشت و در ادامه پس از تساوی 4 بر 4 مقابل «ییان چن» از چین، با سنشو (کسب امتیاز نخست) به برتری دست یافت و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد.

وی در این مرحله به مصاف «کنتارو یاماوچی» از ژاپن رفت و با برتری مقتدرانه 12 بر 2، همانند برادرش مرتضی نعمتی، جواز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد. نعمتی برای کسب مدال طلا روز یکشنبه روی تاتامی می‌رود.

در وزن 84- کیلوگرم، علی‌اصغر آسیابری ابتدا با نتیجه 8 بر صفر «باگاواتی مونیاندی» از مالزی را شکست داد و در ادامه نیز با برتری قاطع 10 بر یک مقابل «اناس الزهرانی» از عربستان، به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت.

آسیابری در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف محمد الجعفری، دارنده سه مدال طلای آسیا، یک مدال طلای جهان، دو مدال برنز جهان و صدرنشین رنکینگ فدراسیون جهانی از اردن رفت و در دیداری تماشایی با نتیجه 13 بر 9 مغلوب حریف خود شد و از راهیابی به دیدار نهایی بازماند. او در دیدار رده‌بندی نیز با نتیجه 16 بر 7 «چتان بهات» از هند را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 68- کیلوگرم، مبینا حیدری ابتدا 8 بر صفر «جرجیا زفانیاسیکو» از اندونزی را شکست داد و در ادامه نیز با همین نتیجه مقابل «جود الدروس» از اردن به برتری رسید و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد.

وی در این مرحله برابر «تسوباسا کاما» از ژاپن در دیداری نزدیک با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. حیدری در این دیدار نیز با نتیجهیک  بر صفر مقابل «کیا ولی» از چین شکست خورد و از دستیابی به مدال برنز بازماند.

لیلا برجعلی در رقابت‌های وزن 68+ کیلوگرم، ابتدا 3 بر 2 از سد «کوالیم سونگلین» از تایلند گذشت، اما در مبارزه دوم با نتیجه 4 بر 3 مغلوب «سوینج اگامبردیوا» از ازبکستان شد. با شکست نماینده ازبکستان برابر کاراته‌کای ژاپنی و ناکامی در صعود به دیدار نهایی، برجعلی نیز از دور مسابقات کنار رفت.

پیش از این و در رقابت‌های صبح امروز، مرتضی نعمتی به دیدار نهایی وزن 75- کیلوگرم راه یافت و مهرنگار احمدی و تیم کاتای تیمی بانوان کشورمان با ترکیب فاطمه صادقی، سپیده امینی و زینب‌السادات حسینی نیز به مدال برنز دست یافتند. همچنین تیم کاتای مردان کشورمان، هادی کیانی، سیدامیرحسینی و معصومه محسنیان از دور رقابت‌ها حذف شدند.

روز گذشته و در رقابت‌های کاتای انفرادی نیز فاطمه صادقی و علی زند موفق به کسب دو مدال برنز برای ایران شدند. همچنین سارا بهمنیار در وزن 50- کیلوگرم و بهنام دهقان‌زاده در وزن 55- کیلوگرم کومیته انفرادی از دور مسابقات کنار رفتند.

در ادامه این رقابت‌ها، فردا مسابقات پاراکاراته و کومیته تیمی مردان و زنان برگزار خواهد شد.

بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با حضور 411 ورزشکار از 33 کشور، از روز گذشته (پنجشنبه) آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.