اطلاعیه اداره دریانوردی انگلیس درباره تردد در تنگه هرمز

اقتصادنیوز جمعه 29 خرداد 1405 - 13:27
اقتصادنیوز: اداره دریانوردی بریتانیا در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد که تنگه هرمز اکنون باز است و تردد دریایی در آن از سر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعیه اداره دریانوردی بریتانیا (UKMTO) که به نقل از مرکز مشترک اطلاعات دریایی (JMIC) منتشر شده، سطح تهدیدات امنیتی این آبراه استراتژیک به «متوسط» کاهش یافته و عملیات محاصره دریایی در تنگه هرمز پایان یافته است. با این حال، اداره دریانوردی بریتانیا نسبت به خطر وجود مین‌های دریایی در برخی نقاط این مسیر هشدار جدی داده است.

طبق این اطلاعیه با توجه به ادامه عملیات پاک‌سازی مین، ترافیک سنگین و تماس‌های مکرر رادیویی از سوی نیروهای دریایی در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

اطلاعیه مذکور بر ضرورت هوشیاری کامل ناخداهای کشتی ها و دریافت به‌روزترین نقشه‌های مناطق آلوده تأکید دارد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.