عاملان شکار خرس قهوه‌ای در کبیرکوه دستگیر و روانه زندان شدند

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 10:41
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از دستگیری دو شکارچی متخلف که یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده را در ارتفاعات کبیرکوه شکار کرده بودند، خبر داد و گفت: پس از ۴۸ ساعت تعقیب و رصد در مناطق صعب‌العبور، متخلفان شناسایی، دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

علی‌رضا محمدی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده در ارتفاعات کبیرکوه، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های بدره و ملکشاهی بلافاصله وارد عمل شدند.

وی خاطرنشان کرد: محیط‌بانان پس از ۴۸ ساعت تعقیب، گریز، رصد و پایش مستمر در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور، موفق شدند دو متخلف را که به‌صورت غیرمجاز اقدام به شکار این گونه ارزشمند و حمایت‌شده کرده بودند، شناسایی و دستگیر کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: در بازرسی از متخلفان، دو قبضه سلاح شامل یک قبضه ام-۱ و یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی به همراه ۳۰ عدد فشنگ و لاشه خرس قهوه‌ای کشف و ضبط شد.

محمدی با قدردانی از همکاری و قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با جرائم زیست‌محیطی، تصریح کرد: پرونده متخلفان بلافاصله تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: با دستور مقام قضایی، سلاح‌های کشف‌شده به نفع دولت ضبط و هر دو متخلف نیز تا تعیین تکلیف نهایی پرونده روانه زندان شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با تأکید بر ضرورت حفاظت از حیات‌وحش استان، از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی، موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطی محیط زیست گزارش کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.