امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حفاظت از «سیاه‌گوش» در استان مرکزی

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 10:12
تفاهم‌نامه همکاری برای حفاظت از «سیاه‌گوش» در استان مرکزی بین اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و شرکت سیمان سفید فرداد ساوه امضا شد.

امیر انصاری در نشست امضای این تفاهم‌نامه، بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی صنایع در قبال محیط زیست تأکید کرد و گفت: این اداره‌کل  با استناد به اصل پنجاهم قانون اساسی و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت‌های بین‌بخشی را برای حفظ تنوع زیستی استان در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به جایگاه زیستی «سیاه‌گوش» در اکوسیستم‌های استان مرکزی، تصریح کرد: موضوع اصلی این همکاری، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی این گونه، کاهش تهدیدات انسانی و صنعتی، و تقویت فرهنگ عمومی در راستای پاسداری از حیات‌وحش است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کاهش تعارضات انسان و حیات‌وحش، مدیریت علمی زیستگاه‌ها و کاهش اثرات زیست‌محیطی فعالیت‌های تولیدی و صنعتی از جمله اهداف کلیدی این همکاری است که امیدواریم با این اقدام ، شاهد پایداری جمعیت این گونه ارزشمند در استان باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از محیط زیست استان مرکزی، در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند با رویکردی علمی و حمایتی، نسبت به اجرای برنامه‌های حفاظت از تنوع زیستی و ارتقای کیفیت زیستگاه‌های هدف اهتمام ورزند.

سیاه‌گوش ازگربه‌سانان ارزشمند و حفاظت‌شده کشور است که به دلیل نقش مهم در چرخه حیات و حساسیت‌های زیستی، حفاظت از آن نیازمند مشارکت همگانی و مدیریت همه‌جانبه زیستگاه‌هاست.

 امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حفاظت از «سیاه‌گوش» در استان مرکزی

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.