سامانه‌های پایش زیستی آب در ۶ نقطه استان یزد راه‌اندازی شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 09:58
یزد - مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد از اجرای اقدامات پیشگیرانه ارتقای امنیت و تاب‌آوری تأسیسات آبرسانی و راه‌اندازی سامانه‌های پایش زیستی آب را در ۶ نقطه یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی دهقان گفت: در راستای پایش سریع کیفیت آب و شناسایی آلودگی‌های ناشناخته در شرایط بحرانی، ۶ سامانه پایشگر زیستی مبتنی بر ماهی زبرا در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها راه‌اندازی شد.

وی بر افزایش آمادگی مقابله با مخاطرات کیفی آب و تهدیدات احتمالی تاکید کرد و افزود: این سامانه‌ها امکان تشخیص سریع تغییرات کیفی آب را فراهم کرده و سرعت واکنش به تهدیدهای احتمالی و مخاطرات زیستی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد همچنین از برگزاری جلسات تخصصی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و گفت: در این نشست‌ها سناریوهای مختلف مدیریت بحران و نحوه مواجهه با شرایط اضطراری احتمالی مورد بررسی و طراحی قرار گرفته است.

دهقان در پایان با اشاره به تنوع‌بخشی به منابع تأمین مواد اولیه مورد نیاز گندزدایی آب تصریح کرد: اولویت‌بخشی به تأمین‌کنندگان محلی و ایجاد زنجیره تأمین پایدار، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تضمین استمرار خدمات آبرسانی در شرایط خاص و بحرانی بوده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.