گرمای هوا تلفات موتورسیکلت سواران در مشهد را افزایش داد

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 09:48
مشهد- ایرنا - رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: طی اردیبهشت و خردادماه با گرم شدن هوا و افزایش تردد موتورسیکلت ها تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی این وسلیه نقلیه در مشهد افزایش یافته است.

سرهنگ محسن موسی آبادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور معمول ۹۰ درصد جان باختگان حوادث رانندگی در این کلانشهر عابرپیاده و سرنشین موتورسیکلت و فقط ۱۰ درصد سرنشین خودرو هستند.

وی شمار جانباختگان حوادث رانندگی پارسال مشهد را ۲۹۴ نفر عنوان کرد و گفت: براین اساس سهم هر کدام از این دو گروه یعنی عابران پیاده و موتورسیکلت سواران در آمار فوتی های تصادفات رانندگی مشهد ۴۵ درصد بوده است که در اردیبهشت ماه و خردادماه (تاکنون) این سهم برای موتورسیکلت سواران به بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی عنوان کرد: به دلیل گرمای هوا و نیز قدرت مانور بالا، تمایل شهروندان مشهدی به ویژه اقشار با درآمد متوسط به استفاده از موتورسیکلت افزایش یافته است از طرفی آسیب پذیربودن سرنشین این وسیله نقلیه موجب شده تلفات آنان در این روزهای گرم افزایش محسوس داشته باشد.

سرهنگ موسی آبادی افزود: آموزش و نظارت بر عملکرد و اعمال قانون متخلفان در حوزه موتورسیکلت و ترویج استفاده از کلاه ایمنی باید در دستور کار پلیس و دیگر متولیان حوزه ترافیک و بخش آموزش قرار گیرد.

بر اساس اعلام پلیس راهور در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ روزانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار سفر درون شهری در کلانشهر مشهد انجام می‌شود که ۶۰ درصد آنها با خودرو شخصی، حدود ۲۰ درصد با اتوبوس، نزدیک ۱۵ درصد با تاکسی و ۶ درصد نیز توسط قطار شهری است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.