بازگشایی سهمیه ارزی تولیدی فصل تابستان سال 1405 وزارت صمت

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 09:39
سامانه جامع تجارت از بازگشایی سهمیه ارزی تولیدی فصل تابستان سال 1405 وزارت صمت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت، زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری متقاضیان از سهمیه تولیدی تابستان 1405 فراهم شده و واحدهای مشمول می‌توانند از سهمیه تعیین‌شده در سامانه استفاده کنند.

مطابق ضوابط اعلامی، سهمیه تابستان واحدهای تولیدی بر مبنای 60 درصد حداکثر میزان ترخیص ثبت سفارش‌های تولیدی آنها در سال‌های 1403 و 1404 محاسبه شده است. در این محاسبات تنها ارزش ترخیص ثبت سفارش‌های مرتبط با حوزه سهمیه تولیدی ملاک عمل قرار گرفته و سایر حوزه‌های سهمیه‌ای در تعیین سقف سهمیه لحاظ نمی‌شوند.

همچنین پاسخ درخواست‌های مجوز سهمیه به صورت سیستمی و خودکار صادر شده و متقاضیان برای دریافت مجوز نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

بازگشایی سهمیه ارزی تولیدی در شرایطی انجام می‌شود که بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی برای تأمین مواد اولیه وارداتی و حفظ روند تولید به تخصیص به‌موقع ارز نیاز دارند. فعال شدن سهمیه تابستان می‌تواند بخشی از دغدغه بنگاه‌ها در زمینه برنامه‌ریزی تولید و ثبت سفارش را کاهش داده و از بروز وقفه در تأمین نهاده‌های مورد نیاز صنایع جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.