عبدالحکیم آقآرکاکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: مردم ایران در شرایط حساس فعلی و طی ۱۰۰ روز گذشته هر شب بهصورت خودجوش و البته با وحدت و انسجام و پرشور و گسترده در دفاع از ایران، جمهوری اسلامی و رهبری در خیابانها حضور مییابند که بسیار قابل تقدیر است.
وی بابیان اینکه وفاق ملی یک شعار سیاسی نیست بلکه راهکار عبور صحیح و کامل از تمام مشکلات و بحرانهاست، افزود: وفاق ملی یک تفکر برای برگشتن توام با صداقت و تعهد به مردم در حکمرانی است.
آق آرکاکلی، مولفه مهم وفاق ملی را پرهیز از تمام حواشی که سبب دو یا چند قطبی سازی در کشور میشود، دانست و اضافه کرد: پرهیز از حواشی یک ضرورت همیشگی است که نه در ایام بحران، اضطرار و جنگ بلکه در تمام شرایط باید مورد توجه و رعایت همگان (مردم، مسوولان و کارگزاران و گروههای سیاسی) قرار گیرد.
وی با اشاره به شرایط حساس و خاص فعلی کشور، تصریح کرد: توجه به شعار سال (اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت و امنیت ملی) که رهبر معظم انقلاب اینعنوان را نامگذاری کردند و تلاش برای تحقق آن توسط مسوولان و مردم از دیگر مولفهها و از مصدایق وفاق ملی در کشور است.
وفاق ملی، راهکار تحقق شعار سال رهبری است
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم برای رسیدن به نقطه مطلوب در اقتصاد که مولفههای مختلفی دارد هم در ابعاد کلان هم در ابعاد خُرد، لازمه آن وحدت و وفاق است زیرا دوام و بقای امنیت و اقتدار ملی ما در سایه وفاق و همدلی محقق خواهد شد.
آق آرکاکلی بابیان اینکه اگر وحدت و وفاق در جامعه باشد قطعا اقتدار و امنیت خواهیم داشت و قطعا امنیت ما، سایه و چتر اقتصاد پیشرو خواهد بود، افزود: برای آینده بهتر کشورمان نیز مسوولان و کارگزاران نظام و سه قوه باید با همفکری و هم افزایی جهت برونرفت از مشکلات و خدمت بیشتر به مردم تلاش کنند.
وی، همراهی دولت، مجلس و قوه قضاییه در راستای رسیدن به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر مصادیق وفاق ملی دانست و اضافه کرد: مشارکت دادن مردم در حکمرانی بیش از گذشته با محور صداقت و تعهد یعنی آنچه که ما به عنوان مسوولان حرف میزنیم باید به آن عمل کنیم.
آق آرکاکلی همچنین اقوام ساکن در ایران اسلامی و زندگی مسالمتآمیز همراه با وحدت و انسجام را از دیگر ظرفیتهای بینظیر و از مصادیق وفاق ملی دانست و تصریح کرد: ظرفیت اقوام یکی از بهترین پتانسیلها برای تقویت انسجام ملی است و وقتی دستهای اقوام در جای جای ایران عزیز با هم گره میخورد، یاس و ناامیدی دشمنان را به همراه دارد.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به حضور ۱۰۰ روزه مردم ایران در خیابانها و همراهی با مردان میدان (حوزه نظامی) و مردان دیپلماسی، گفت: این سه رکن که بهموازات هم حرکت میکنند و به تعبیر رهبر شهیدمان اتحاد مقدس را شکل دادهاند باید در گام دوم انقلاب هم حفظ و تقویت شود.
وی افزود: گام دوم انقلاب، گامی است که ما میتوانیم با حفظ و تقویت وفاق، وحدت و انسجام ملی مان و درسایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت هم افزا و امیدآفرین بویژه بین دولت و مجلس و تمام دستگاههای نظارتی و نیروهای مسلح انشاالله به قلههای رفیع توسعه تعالی و پیشرفت دست یابیم.













