ضرورت جانمایی مساجد در شهرکهای صنعتی و سایت های مسکن ملی زنجان
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان بر اهمیت اقامه نماز در کاهش آسیبهای اخلاقی و لزوم جانمایی و ساخت مساجد در شهرکهای صنعتی و مجتمع های مسکونی جدید و سایت های مسکن ملی استان تاکید کرد.
کاوه حقیقی با اشاره به اهمیت اقامه نماز در تمام سطوح جامعه و تأثیر آن بر افزایش امنیت اجتماعی و روانی، بهویژه در محیط کار (اعم از بخش خصوصی و دولتی) و کاهش آسیبها و معضلات رفتاری و اخلاقی بر ضرورت هرگونه فعالیت فرهنگی مؤثر و محلهمحور در شهرکهای صنعتی، مجتمعهای مسکونی و شهرکهای تازهتاسیس تأکید کرد.
وی بر اهتمام ویژه مسئولین و هیأت امنای ذیربط بر جانمایی و ساخت مساجد و نمازخانهها تاکید کرد و مقرر شد با اختصاص زمین مناسب در شهرکهای صنعتی زنجان با مشارکت هیأت امنا و شرکتهای فعال، مراحل ساخت مسجد در شهرکهای صنعتی زنجان در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مجلس: فضای ورزشی رایگان برای مردم تامین شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تامین فضای ورزشی رایگان برای مردم، توسعه بخش خصوصی در ورزش را اجتنابناپذیر خواند و گفت: مردم باید حق انتخاب میان خدمات دولتی و خصوصی داشته باشند.
نبی الله محمدی ورزش قهرمانی را مایه افتخار غیرقابل کتمان و ورزش همگانی را عامل کاهش هزینههای درمانی دانست و بر محلهمحوری، توجه به ورزش روستایی، حل مشکل نگهداری اماکن ورزشی، بهبود معیشت کارکنان ورزش و جوانان، مولدسازی اماکن قابل واگذاری و تخصیص یک درصد اعتبارات عمرانی دستگاهها به ورزش تاکید کرد.
۶۳ درصدی کارکنان دولت در مرکز استان زنجان مستقر هستند
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان زنجان گفت: از مجموع ۱۰۲ دستگاه اداری فعال در سطوح ملی و استانی، بیش از ۴۱ هزار نفر نیروی انسانی در استان مشغول به کار هستند که ۶۳ درصد آنان در مرکز استان مستقر شدهاند.
احمد خداوردی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار سامانهای، حدود ۴۱ هزار نفر نیروی انسانی در نظام اداری استان زنجان فعالیت دارند که ترکیب جنسیتی آنان حدود ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن است.
وی اظهار داشت: حدود ۵۷ درصد نیروها رسمی، ۱۲ درصد پیمانی و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز قراردادی هستند، همچنین از نظر سطح تحصیلات، پنج درصد دارای مدرک دکترا، ۲۲ درصد فوقلیسانس، ۴۴ درصد لیسانس و ۹ درصد نیز دیپلم و زیر دیپلم هستند.
مصرف غذای ناایمن سلامت انسان را تهدید میکند
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اهمیت ایمنی غذا در حفظ سلامت جامعه، گفت: مصرف غذای ناایمن و استفاده نادرست از ظروف و بستهبندیهای پلاستیکی میتواند سلامت انسان را تهدید کند.
سعید سرداری با اشاره به خطرات میکروپلاستیکها افزود: این ذرات ریز پلاستیکی از طریق آب، غذا و ظروف غیراستاندارد وارد بدن شده و ممکن است موجب التهاب، اختلالات هورمونی و افزایش خطر برخی بیماریهای مزمن شوند.
رییس کمیسیون سلامت و تغذیه استان زنجان بر ضرورت فرهنگسازی، کاهش مصرف پلاستیک و افزایش آگاهی عمومی در زمینه تغذیه سالم و ایمنی غذا تاکید کرد.












