تشکیل کمیته ارزی برای مدیریت واردات ابریشم مورد نیاز صنعت فرش

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 08:23
معاون مرکز ملی فرش ایران گفت: واردات ابریشم مورد نیاز برخی فرش‌های دستباف از طریق ثبت سفارش و با هماهنگی وزارت صمت انجام می‌شود، هرچند کشور در بخش عمده مواد اولیه خودکفاست.

محمد ویسیان، معاون مرکز ملی فرش ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فرش دستباف اظهار کرد: در حوزه واردات ابریشم، کمیته ارزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و در حال حاضر فرآیند تأمین و تخصیص بر اساس ثبت سفارش انجام می‌شود.

وی افزود: ابریشم در زمره کالاهای ضروری قرار دارد و مطابق نظر سازمان توسعه تجارت، موضوع واردات آن در دستور کار قرار گرفته است.

ویسیان با تأکید بر توان داخلی در تأمین مواد اولیه صنعت فرش اظهار کرد: در بخش عمده مواد اولیه، کشور به خودکفایی رسیده است، اما برای تولید برخی از فرش‌های دستباف ناگزیر به واردات ابریشم هستیم تا کیفیت و اصالت این محصولات حفظ شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.