نماینده مجلس: تکمیل جاده چهارخطه دزک - شلمزار - شهرکرد شتاب گیرد

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 23:58
شهرکردـ ایرناـ نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی تکمیل و بهره‌برداری از جاده چهارخطه دزک - شلمزار - شهرکرد باید شتاب گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا عزیزی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی برای گره‌گشایی از مشکلات اجتماعی پروژه باند دوم جاده خراجی به دزک در چهارمحال و بختیاری افزود: جاده دزک به سمت شلمزار و شهرکرد علاوه‌بر برخورداری از ردیف اعتباری ماده ۵۶ تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار داشت: علت اصلی توقف اجرای این پروژه، وجود معارضان در مسیر طرح است که مانع از تکمیل و بهره‌برداری به‌موقع آن شده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در سطح ملی، گفت: در نشستی با مدیرعامل بانک رفاه کارگران، تمهیدات لازم برای تامین کامل اعتبارات این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بانک نیز بر سرعت‌بخشی در روند پرداخت‌ها تأکید دارد.

وی ادامه داد: با این حال، در صورت همکاری نکردن مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص تملک اراضی، این اعتبارات با مشکل مواجه شده و امکان رسوب و از بین رفتن آن‌ها وجود دارد.

عزیزی بر حادثه‌خیز بودن نقاطی از این مسیر مانند روستاهای سرتشنیز، گشنیزجان، موسی‌آباد، قلعه‌سلیم و دزک تاکید و از اهالی منطقه درخواست کرد: برای حفظ جان شهروندان و پیشگیری از تصادف‌های ناگوار، با پیمانکاران همکاری کنند تا این مسیر هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

مطالبات پیمانکار پرداخت شده است

نماینده مجلس: تکمیل جاده چهارخطه دزک به شلمزار و شهرکرد تسریع شود
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبات کنونی پیمانکار پرداخت شده است و مانعی جز آزادسازی مسیر وجود ندارد.

سید احسان حسینی افزود: هم‌افزایی بین‌بخشی و رفع مشکلات اجتماعی از سوی فرمانداری کیار بایستی به‌طور جدی دنبال و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ کیلومتر از خروجی فرخ‌شهر به سمت دستگرد امام‌زاده تکمیل شده و زیر بار ترافیک رفته است، همچنین مناقصه هفت کیلومتر دیگر از مسیر حد فاصل خیرآباد به دستگرد امام‌زاده برگزار و با ابلاغ قرارداد به پیمانکار، عملیات تجهیز کارگاه آغاز شده است.

حسینی تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری آمادگی کامل دارد تا در صورت رفع موانع تملک از سوی فرمانداری، معتمدان و دهیاران، عملیات اجرایی را با سرعت به پایان برساند.

وی یادآور شد: تلاش ما بر این است که با تعامل مستقیم با شوراها و دهیاران، دغدغه‌های مردم محلی رفع شود و پروژه‌های دارای اعتبار (ماده ۵۶)، بدون معطلی وارد فاز نهایی اجرایی شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.