استاندار کرمان: مدیریت موضوعات اجتماعی مستلزم هم‌افزایی همگانی است

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 22:17
کرمان- ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه مدیریت موضوعات اجتماعی مستلزم هم‌افزایی همگانی است، گفت: برای اینکه بتوانیم مدیریت مناسبی روی موضوعات اجتماعی داشته باشیم، باید اولویت‌بندی انجام دهیم، البته اتاق فکری در استان تشکیل و جلساتی برای مشخص کردن اولویت‌ موضوعات و حل آن‌ها تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی عصر سه‌شنبه در شورای اجتماعی استانداری کرمان اظهار کرد: مدیریت موضوعات اجتماعی مستلزم هم‌افزایی، همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مسئول چه در سطح دولت، نهادها و بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موضوعات اجتماعی با وجود گذشت سالها هنوز نتوانستیم، آن موضوع اجتماعی را مدیریت کنیم و به خاطر این است که ما نگاه واحد کارشناسی و علمی و توافق جمعی برای مدیریت موضوع نداریم و این مسائل همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

استاندار کرمان بیان کرد: امیدوار هستیم، پیوندخوبی هم بین هیئت اندیشه‌ورز و شورای اجتماعی استان برقرار شود تا بتوانیم از خروجی‌های مطابق فکرهای استان، برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه مسائل اجتماعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در مدیریت مسائل اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: نباید دغدغه در رابطه با تامین منابع مالی برای طرح های اجتماعی در استان داشته باشیم، البته منابعی را در اختیار داریم و مشارکت‌هایی را می‌توانیم از طریق بنگاه‌های اقتصادی استان جذب کنیم.

طالبی ادامه داد: پیشنهاد دادیم برای بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان مسئوایت اجتماعی تعریف کنیم تا هر بنگاه در یک‌ حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی وارد شود و کار کند و این پیشنهاد به شورای اجتماعی کشور هم ارسال شده است تا مسائل حل شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و مراسم احتماعی تصریح کرد: باید به دنبال خروجی باشیم و ببینیم برنامه‌ها و اقدامات ما در رسیدن به هدف چقدر موثر بوده است و اشکالات کجاست، بنابراین در استان کرمان دنبال خروجی شفاف و نتایج ملموس هستیم.

استاندار کرمان بیان کرد: در بحث طرح مدیریت محله محور به لحاظ کمی تعداد محلات پوشش داده شده، قابل توجه است و بدنبال این هستیم تا اقدامات ملموس و شفاف در شهرستان ها را ارزیابی کنیم تا دستاوردها برای سایر نقاط الگو شود.

وی با اشاره به گفتمان رئیس‌جمهور در مورد طرح مدیریت محله‌محور، گفت: در شرایطی که ما ناپایداری انرژی در کشور داریم، این انتظار وجود دارد که در قالب این طرح، اقدامات و فعالیت‌هایی را در سطح محلات انجام دهیم؛ هم در حوزه فرهنگ‌سازی، هم اقدامات عملی و خروجی کارمان این باشد که کاهش مصرف برق، آب و گاز را داشته باشیم.طالبی‌ افزود: در طرح مدیریت محله‌محور به دنبال مشارکت مردمی در جهت مدیریت موضوعات و مسائل هستیم و با هم افزایی و همکاری نهادها و ادارات مشکلات محلات را حل ‌کنیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.