سالانه ۲۵ درصد محصولات باغی خراسان شمالی به ضایعات تبدیل می‌شود

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 11:02
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هر سال ۲۵ درصد از محصولات باغی تولیدی در این استان تبدیل به ضایعات می‌شود.

اسماعیل محمودآبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع ضایعات این میزان از محصولات باغی نشان دهنده هدررفت آب در استان است.

وی افزود: بهره‌مندی استان از کارخانه‌های صنعتی فراوری برای محصولات باغی استان یکی از نیازهای اساسی است تا از اتلاف و هدررفت محصولات تولیدی و همچنین آب جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد باغات این استان درجه دو و سه هستند.

وی در ادامه به فرسودگی باغات در این استان اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی دارای ۵۲ هزار هکتار باغ است که ۵۰ درصد از این مساحت درجه یک نیستند و نیاز به نوسازی و اصلاح دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق برنامه هفتم توسعه، میزان بهره وری باغات در این استان باید از ۱.۴۴ کیلوگرم به بیش از دو کیلوگرم برسد. محصولات باغی یکی از محصولات ارزآور به داخل کشور با انجام صادرات است، بنابراین باید میزان بهره وری در باغات را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، پیش بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن محصول باغی در خراسان شمالی امسال تولید شود.

خراسان شمالی دارای ۳۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۵۲ هزار هکتار اراضی باغی است و ۸۰ درصد از این سطح، باغات آبی و ۲۰ درصد دیگر از این سطح، باغات دیم هستند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.