اصناف به سمت استفاده از انرژی خورشیدی می‌روند

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 12:59
تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف به سمت استفاده از انرژی خورشیدی می‌روند، گفت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام، اجرای پروژه‌ای ملی توسط اصناف در حوزه استفاده از انرژی خورشیدی است. این موضوع به همه همکاران در صنوف مختلف، صاحبان کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی توصیه شده تا از ظرفیت‌های طبیعی استفاده بهینه شود.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا رستگار با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی در تأمین برق واحدهای صنفی وجود ندارد، اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد، پایداری انرژی برق است و در حال حاضر این پایداری وجود دارد. با این حال باید به سمتی حرکت کنیم که الگوی مصرف در بخش خانگی و کسب‌وکارها رعایت شود.

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص نگرانی واحدهای تولیدی و صنفی نسبت به قطعی برق خاطر نشان کرد: موضوع انرژی برق مسئله‌ای است که در سال‌های گذشته نیز در برخی فصل‌ها با آن مواجه بوده‌ایم. هم در بخش خانگی و هم در بخش کارگاهی و کارخانه‌ای، در برخی مقاطع با موضوع ناترازی مصرف روبه‌رو بوده‌ایم و این مسئله تقریباً هر سال مطرح می‌شود.

وی افزود: آنچه امروز اهمیت دارد، پایداری انرژی برق است و در حال حاضر این پایداری وجود دارد. با این حال باید به سمتی حرکت کنیم که الگوی مصرف در بخش خانگی و کسب‌وکارها رعایت شود و همچنین از انرژی‌های جدید از جمله پنل‌های خورشیدی و مولدها استفاده کنیم.

اصناف به سمت استفاده از انرژی خورشیدی می‌روند

رستگار تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام، اجرای پروژه‌ای ملی توسط اصناف در حوزه استفاده از انرژی خورشیدی است. این موضوع به همه همکاران در صنوف مختلف، صاحبان کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی توصیه شده است تا از ظرفیت‌های طبیعی استفاده بهینه شود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: درباره برخی خبرها مبنی بر قطع برق یا آب باید گفت چنین مواردی پایه و اساس دقیقی ندارد، اما اگر قرار بر انجام اقدامی باشد، حتماً به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در زمینه تراز انرژی وجود ندارد، اما مردم باید در مصارف خانگی رعایت لازم را داشته باشند. حتی کاهش مصرف در حد یک لامپ یا یک چراغ در واحدهای صنفی و کارگاه‌ها نیز در مجموع اثرگذار است.

رستگار عنوان کرد: امیدواریم همه افراد در جایگاه خود به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به کشور کمک کنند چرا که اکنون همچنان در شرایط خاص قرار داریم و لازم است مسئولان و مردم در کنار یکدیگر برای عبور از این وضعیت همکاری کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.