حماس: آماده واگذاری اداره غزه به کمیته ملی هستیم

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 12 خرداد 1405 - 15:49
سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش آمادگی کامل برای واگذاری اداره غزه به کمیته ملی را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این جنبش آمادگی کامل برای واگذاری اداره نوار غزه به کمیته ملی مورد توافق را دارد.

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که آنچه مانع فعالیت این کمیته می‌شود، رژیم اشغالگر و نیکولای ملادینوف، مدیر اجرایی شورای صلح است.

حازم قاسم ادعاهای مطرح شده درباره مخالفت جنبش حماس با واگذاری اداره غزه به شورای صلح را کذب و بخشی از عملیات گمراه‌سازی اعلام کرد که با هدف تحریک علیه حماس و دادن بهانه به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تشدید تجاوزات علیه ملت فلسطین و مردم غزه مطرح می‌شود.

در ادامه آمده است: حماس به‌ صورت قطعی و روشن بار دیگر اعلام می‌کند که آماده است همه حوزه‌های حکمرانی، از جمله امنیت، را به کمیته ملی مورد توافق واگذار کند؛ کمیته‌ای که متأسفانه همچنان در قاهره باقی مانده است.

وی در ادامه گفت که یکی از عوامل مانع‌تراشی در برابر فعالیت این کمیته و ورود آن به نوار غزه، ملادینوف است که همه مسیرهای مرحله دوم را مختل کرده و ورود کمیته را به روندهایی مرتبط کرده که اساساً هیچ ارتباطی با توافق آتش‌بس ندارد و در متن آن نیز وجود نداشته است.

سخنگوی جنبش حماس رژیم اشغالگر صهیونیستی را عامل دیگر جلوگیری از ورود عملی کمیته از طریق گذرگاه‌ها دانست و افزود شورای صلح نیز از ورود این کمیته به داخل نوار غزه ناتوان است و هیچ امکاناتی برای فعالیت آن فراهم نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.