پیش بینی برداشت ۱۶ هزار تنی گندم و جو از دیمزارهای گیلان

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:50
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از پیش بینی برداشت بالغ بر ۱۶ هزار تن گندم و جو در استان خبر داد و گفت: از نیمه دوم خرداد شاهد برداشت این محصول دیم در استان خواهیم بود.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت کشت گندم در دیمزارهای استان گیلان، اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در استان گیلان حدود ۸۰۰۰ هکتار گندم و ۴۵۰۰ هکتار جو به صورت دیم کاشته شده است.

وی افزود: در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و جو در دیمزارهای استان گیلان کشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گندم و جو در ماه های مهر و آبان کشت می شود، تصریح کرد: از نیمه دوم خرداد شاهد برداشت این محصول دیم خواهیم بود که به زودی در استان آغاز می شود.

محمدی عمده برداشت گندم و جو را در شهرستان های رودبار و املش دانست و گفت: در مجموع پیش بینی می شود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم و ۶۲۰۰ تن جو در گیلان برداشت شود.

وی شهرستان رودبار را بزرگترین تولیدکننده گندم و جو در گیلان دانست و تاکید کرد: در مناطق کوهستانی شهرستان‌های آستارا، املش، تالش، رضوانشهر، رودبار، رودسر و سیاهکل، گندم و جو کشت می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.