به گزارش ایرنا، محمدرضا علمایی روز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق (مهتاب) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته، انشعابات غیرمجاز برق در مناطق مختلف شهرستان ورامین تنها شناسایی و قطع میشد ولی در اجرای طرح مهتاب، زمینه قانونمند شدن مصرف برق برای افراد فراهم میشود تا از تلفات برق جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین در حال حاضر از ۱۲۷ هزار و ۷۰۹ مشترک اعم از خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری برخوردار است که ۷۷ درصد آنان را مشترکین خانگی تشکیل میدهد.
وی تصریح کرد: طی ۹ مرحله اجرای طرح مهتاب، بیش از ۲ هزار و ۸۵۶ مورد انشعال غیرمجاز قابل مشاهده شناسایی شد که با اجرای این طرح به جای قطع انشعاب غیر مجاز، زمینه تبدیل آن به انشعاب قانونی با عنوان اتصال شمارشگر فراهم شده تا متقاضیان به ثبت درخواست قانونی انشعاب برق هدایت شوند که قطعا این امر ضمن کاهش تلفات برق، در حفظ حقوق شرکت توزیع برق و کاهش مطالبات نقش بسزایی دارد.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق ورامین با اشاره به اجرای این طرح در روستای عبدلآباد از توابع بخش مرکزی ورامین گفت: این طرح امروز با حضور ۱۵ گروه در روستای عبدلآباد اجرا و موجب شد تا ۱۵۰ نفر با حضور در دهیاری روستا، درخواست ثبت انشعاب قانونی خود را ثبت کنند.
ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوبشرق تهران واقع شده است.













