نصب ۴۶ هزار چراغ کم مصرف در معابر استان مرکزی

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:44
اراک - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق استان مرکزی، از نصب ۴۶ هزار چراغ کم‌مصرف در معابر این استان خبر داد.

مصطفی دهقانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، نصب این تعداد چراغ کم مصرف، نقش موثری در بهینه‌سازی انرژی و اصلاح روشنایی معابر داشت.

وی اظهار کرد: پروژه اصلاح روشنایی معابر استان مرکزی با رویکرد کاهش بار شبکه صورت گرفت و با اجرای این طرح، توان مصرفی شبکه به میزان ۷.۳ مگاوات کاهش یافته که دستاوردی قابل توجه در زمینه پایداری شبکه توزیع برق محسوب می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق استان مرکزی، صرفه‌جویی سالانه ۳۱.۹۵میلیون کیلووات ساعت انرژی را از مهم‌ترین ثمرات این طرح برشمرد و افزود: این حجم از صرفه‌جویی، ضمن کاهش فشار بر نیروگاه‌ها، معادل تولید ۱۹.۵مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی است.

دهقانی در ادامه به ابعاد زیست‌محیطی و اقتصادی این پروژه اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح، سالانه شاهد کاهش ۲۲.۳ هزار تن انتشار دی‌اکسید کربن هستیم.

وی تصریح کرد: این پروژه منجر به صرفه‌جویی ۸.۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و ۷.۰۲ میلیون لیتر آب در فرآیند تولید برق شده است.

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع برق استان مرکزی اضافه کرد: هدف‌گذاری نهایی این شرکت برای استان، نصب ۱۸۳ هزار دستگاه چراغ LED است که با جدیت تا رسیدن به نقطه مطلوب دنبال خواهد شد.

دهقانی گفت‌: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که مدیریت صحیح مصرف انرژی در آن، نقشی کلیدی در پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

بیش از ۸۶۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.