نیمی از بزرگ‌ترین سد تهران خالی است

فرارو دوشنبه 11 خرداد 1405 - 11:26
از ظرفیت 420میلیون‌مترمکعبی مخزن سد طالقان، 212میلیون مترمکعب آب پشت آن ذخیره شده است.

به‌منظور تأمین آب کشاورزی دشت قزوین، تأمین آب شرب شهرهای تهران و کرج، تغذیه مصنوعی دشت قزوین و کنترل سیلابهای فصلی رودخانه طالقان، ساخت سد طالقان در 135کیلومتری شمال‌غرب تهران در سال 81 آغاز شد و در سال 85 این سد به بهره‌برداری رسید.

سد طالقان یکی از 5 سد اصلی و مهم تأمین آب شرب استان تهران محسوب می‌شود. در زمان حاضر از ظرفیت 420میلیون‌مترمکعبی مخزن این سد، حدود 212 میلیون مترمکعب آب پشت آن ذخیره شده است؛ این درحالی است که در زمان مشابه سال قبل (که سالی خشک و کم‌بارش بود) میزان ذخایر آبی سد طالقان 224 میلیون مترمکعب و در آمار متوسط درازمدت (سال‌های نرمال) 324 میلیون مترمکعب آب در زمان مشابه در این سد ذخیره می‌شد.

کاهش 32درصدی ذخایر آبی سد طالقان نسبت به سالهای نرمال

کاهش ذخایر آبی سد طالقان نسبت به سال خشک گذشته

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.