ایران پاسخ اروپا را داد | محکومیت ایران در دفاع از خود، ریاکارانه و غیرمسئولانه است

همشهری آنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:48
سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید از رویکرد مبتنی بر خشنودسازی متجاوزان و سرزنش کردن طرف‌هایی که از خود دفاع می‌کنند، دست بردارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: بیانیه اتحادیه اروپایی در محکومیت ایران به خاطر اعمال حق مشروع دفاع از خود در برابر حملات غیرقانونی آمریکا با مبدا یک کشور همسایه جنوبی خلیج فارس، مثال آشکار نفاق و رویکرد دوگانه است؛ این بیانیه، ریاکارانه و غیرمسئولانه است.

بقائی تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید نسبت به اصل حاکمیت قانون و اصول منشور سازمان ملل که همواره نسبت به آنها مدعی بوده است، پایبند بماند. اتحادیه اروپا باید از رویکرد مبتنی بر خشنودسازی متجاوزان و سرزنش کردن طرف‌هایی که از خود دفاع می‌کنند دست بردارد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام ایران در هدف قرار دادن مبادی و امکاناتی که برای تجاوز نظامی علیه ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، اقدام قانونی در چارچوب حق دفاع مشروع است؛ گفت: دولت‌ها تعهد قانونی دارند که مانع از استفاده طرف‌های متجاوز از قلمرو و امکانات آنها برای تعرض به یک کشور دیگر شوند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای، واکنش قاطع ایران به مبدأ تجاوز اخیر آمریکا در کویت را محکوم کرد و خواستار احترام کامل همه طرف‌ها به حقوق بین‌الملل شد. در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا به حمایت از همه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها ادامه خواهد داد و از دستیابی به راه‌حلی پایدار درباره جنگ میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایران حمایت می‌کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.