معاون وزیر: بهسازی بیمارستان دهدشت شهرستان کهگیلویه در اولویت است+فیلم

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 08:00
یاسوج- ایرنا-معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تجهیزات ناکافی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت که در سال ۱۳۷۸ دیگر جوابگوی جمعیت مراجعه‌کننده نیست گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تامین اعتبارات لازم بخش های مختلف این بیمارستان با تجهیز تاسیسات توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، سید سجاد رضوی یکشنبه شب در جریان سفر به شهرستان کهگیلویه در بازدید از بیمارستان امام خمینی دهدشت با اشاره به مشکلات این بیمارستان اظهار داشت : در کوتاه‌مدت، بهسازی و تامین تجهیزات بیمارستان دهدشت در دستور کار قرار می‌گیرد و در بلندمدت نیز ساخت بیمارستان دوم با رعایت استانداردهای علمی و فنی و پس از نهایی شدن موضوع زمین، پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تجهیزات نامناسب بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت بیان کرد: سطح تجهیزات این بیمارستان عقب‌ماندگی دارد و آنچه امروز در بازدید مشاهده شد نشان می‌دهد با توجه به حجم مراجعات، این مجموعه در معرض تنش‌های پی‌درپی قرار دارد و باید برای پیشگیری از بحران، رسیدگی‌ها تسریع شود.

رضوی با اشاره به وضعیت اتاق عمل بیمارستان افزود: پزشکان این مرکز با انگیزه و تمام‌وقت مشغول خدمت هستند اما کمبود تجهیزات تخصصی، روند درمان را با مشکل مواجه کرده است؛ ارتوپدی و چشم‌پزشکی به ابزار و امکانات نیاز دارند و باید برای تامین اقلام ضروری اقدام فوری انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت خدمات چشم‌پزشکی در دهدشت گفت: با جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفری تحت پوشش، طبیعی است ماهانه ده‌ها بیمار مبتلا به آب‌مروارید نیازمند جراحی باشند، درست نیست بیماران برای خدماتی که امکان انجام آن در همین شهر وجود دارد به یاسوج، شیراز یا سایر مراکز اعزام شوند.

به گفته وی، تلاش می‌شود نیازهای فوری اتاق عمل و برخی تجهیزات لازم در کوتاه‌مدت تامین شود تا امکان ارائه خدمت در همین بیمارستان افزایش یابد.

معاون وزیر بهداشت همچنین بر افزایش بهره‌وری و بهسازی وضعیت موجود تاکید کرد و افزود: توسعه ظرفیت تخت‌ها، سامان‌دهی فضای بیمارستان و ارتقای راندمان کاری می‌تواند در کوتاه‌مدت بخشی از فشار مراجعات را کاهش دهد و بهره‌برداری از امکانات فعلی را بالا ببرد.

رضوی همچنین درباره بیمارستان دوم ۲۰۰ تختخوابی دهدشت اظهار داشت: احداث بیمارستان جدید یک برنامه بلندمدت و ضروری است اما شرط اصلی،انتخاب زمین درست با تایید کامل کارشناسان فنی است.

وی بیان کرد: اگر زمین از نظر علمی و فنی تایید نشود، اجرای پروژه در سال‌های آینده با چالش مواجه می‌شود و ممکن است پس از چند سال درباره جانمایی و کارایی آن سوال ایجاد شود.

رضوی با اشاره به محدودیت منابع دولتی ادامه داد: منابع دولت محدود است و پرداخت حقوق و مزایا در اولویت قرار دارد، با این حال تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، تامین اجتماعی و سایر سازمان‌ها، مسیر تامین منابع برای بهسازی بیمارستان موجود و پیگیری ساخت بیمارستان جدید را دنبال کنیم.

۱٠ هکتار زمین برای احداث دومین بیمارستان دهدشت در مسیر جاده پاتاوه- به دهدشت مشخص و این بیمارستان به صورت مشارکتی با همکاری ۵۰درصدی تامین اجتماعی در تامین اعتبارات احداث خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی دهدشت دارای ۱۷ بخش درمانی است.

بیمارستان امام خمینی دهدشت جمعیت ۲۲۰ هزار نفری شهرستانهای کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی را پوشش می دهد.

بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

این بیمارستان دارای بیش از ۴۱۵ نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش‌های پاراکلینیکی(سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است.

دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با برخورداری از یک بیمارستان، سه مرکز شبانه‌روزی در دیشموک، قلعه‌رئیسی و سوق، ۸۲ خانه بهداشت، ۱۴ پایگاه بهداشتی، ۱۱ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و ۹ دستگاه آمبولانس، خدمات خود را به جمعیتی حدود ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار نفر ارائه می‌دهد.

00:00
00:00
Download

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.