مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: آزمون‌ها متناسب با آموزش‌های غیرحضوری طراحی می‌شود

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 07:57
بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان نباید نگران امتحانات باشند، گفت: تمامی آزمون‌های پایان سال متناسب با شیوه آموزش‌های ارائه‌شده در دوران غیرحضوری طراحی و برگزار می‌شود و هیچ انتظاری فراتر از محتوای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی مرتضوی شامگاه یکشنبه در خیمه هنر و رسانه واقع در میدان اجتماعات شهر بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از آغاز جنگ تحمیلی و تغییر شرایط آموزشی کشور، آموزش‌ها در استان به صورت غیرحضوری ادامه یافت اما این وضعیت با دوران شیوع کرونا تفاوت اساسی داشت؛ چرا که امروز زیرساخت‌های لازم از جمله پیام‌رسان شاد، تولید محتوای آموزشی، بسته‌های آفلاین و مدرسه تلویزیونی در دسترس دانش‌آموزان قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر آموزش‌های مجازی، معلمان استان به صورت جهادی در مساجد، حسینیه‌ها، منازل و میادین شهری برای رفع اشکال دانش‌آموزان حضور یافتند و خدمات آموزشی حضوری ارائه کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره امتحانات گفت: در ابتدا پیش‌بینی برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری بود اما پس از دریافت نظرات دانش‌آموزان، فرهنگیان و اعضای شورای آموزش و پرورش، مقرر شد آزمون دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: نحوه اجرای این آزمون‌ها به شورای مدارس و ستاد آزمون شهرستان‌ها واگذار شده و مدارس می‌توانند از ظرفیت آزمون‌ساز پیام‌رسان شاد برای برگزاری امتحانات استفاده کنند.

مرتضوی با تأکید بر رایگان بودن سامانه آزمون‌ساز شاد افزود: دریافت هرگونه وجه از دانش‌آموزان برای استفاده از این سامانه خلاف مقررات است.

وی درباره آزمون‌های نهایی نیز گفت: امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم طبق برنامه به صورت حضوری برگزار خواهد شد و تمامی تمهیدات لازم از نظر فضا، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری مطلوب این آزمون‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی زمان آغاز آزمون‌های نهایی را ۲۱ تیرماه اعلام کرد و افزود: برگزاری آزمون سراسری کنکور طبق برنامه اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور در روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه انجام خواهد شد.

وی به برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته تلاش شده رشته‌های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و مهارتی متناسب با علایق دانش‌آموزان پیش‌بینی شود تا همه دانش‌آموزان بتوانند از برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شوند.

مرتضوی افزود: سال گذشته بیش از ۱۰۰ رشته مختلف برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در استان اجرا شد و بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در این برنامه‌ها مشارکت داشتند.

وی با تأکید بر اهمیت مدیریت اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: اگر برای اوقات فراغت نسل نوجوان برنامه‌ریزی مناسب انجام نشود، آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و تهدیدهای فرهنگی می‌تواند آنان را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح «حامی» یا «حمایت آموزشی مستمر یادگیرندگان» خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف جبران افت تحصیلی احتمالی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در کنار برنامه‌های اوقات فراغت اجرا خواهد شد.

وی افزود: در اجرای آموزش‌های جبرانی و رفع اشکال، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در شهرستان‌های مختلف مشارکت دارند و تنها در حوزه آموزش ابتدایی بیش از ۴۸ هزار نفر ساعت خدمات آموزشی و رفع اشکال برای دانش‌آموزان ارائه شده است.

مرتضوی از خانواده‌ها خواست با آرامش و اطمینان، دانش‌آموزان را برای حضور در امتحانات و برنامه‌های تابستانی همراهی کنند و گفت: آموزش و پرورش استان تمامی ظرفیت‌های خود را برای حمایت آموزشی از دانش‌آموزان به کار گرفته است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.