سومین واحد بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی تا پیک مصرف وارد مدار می‌شود

خبرگزاری مهر یکشنبه 10 خرداد 1405 - 20:21
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: با اتمام این فرایند، واحد ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه آماده سنکرون تا پیک مصرف برق امسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، روح‌اله اسپنانی معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اجرای عملیات بخارشویی بویلرهای واحد سه بخار نیروگاه بعثت‌ پارس‌جنوبی، گفت: با اتمام این فرایند، واحد ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه آماده سنکرون تا پیک مصرف برق امسال می‌شود.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی در جریان بازدید از پروژه ساخت واحد سه بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی با اعلام این خبر، افزود: این نیروگاه هم اکنون با برخورداری از ۶ واحد گازی و دو واحد بخار به ظرفیت یک‌هزار و ۲۷۴ مگاوات در حال فعالیت است که با تکمیل واحد سوم بخار، مجموع ظرفیت نیروگاه به یک‌هزار و ۴۳۴ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه با سنکرون این واحد سالانه حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: هدف از ساخت واحدهای بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی تامین برق پایدار مجتمع پارس‌جنوبی، پاسخگویی به نیاز مصرف برق منطقه و صرفه‌جویی در مصرف سوخت است.

اسپنانی در پایان گفت: سطح ولتاژ واحدهای بخار نیروگاه ۴۰۰ کیلو وات و سیستم خنک‌کن اصلی آن از نوع ACC است.

براساس این گزارش، کارفرمای این پروژه شرکت نفت و گاز پارس و پیمانکار اجرایی واحد بخار شرکت فراب است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.