از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر)

عصر ایران دوشنبه 01 تیر 1405 - 12:56
اسمارت در اصل در اواخر دهه 1990 به عنوان یک پروژه مشترک بین کمپانی سواچ و مرسدس بنز شکل گرفت و هدفش ساخت یک خودروی بسیار کوچک، شهری و مینیمال بود. اولین مدلش یعنی اسمارت فورتو خیلی سریع به خاطر اندازه جمع و جور و طراحی متفاوتش در شهر های اروپا محبوب شد.

عصر ایران- تصاویر مربوط به مراسم رونمایی اسمارت #6 جدید در شانگهای را مشاهده می کنید.

از یک نماد کوچک مینیمالیسم شهری زیر نظر مرسدس بنز تا یک کراس اوور برقی سایز کامل تحت ائتلاف جیلی و مرسدس، این تغییر غیر قابل نادیده گرفتن است.

بسیاری از طرفداران مدل اصلی دو نفره را دلتنگ هستند. با نگاه به هشتگ 6، مشخص است که اسمارت اکنون به دنبال ایده ای کاملا متفاوت از هوشمندی است؛ فضای بیشتر، راحتی بیشتر و تمام مزایای فناوری مدرن خودرو های برقی.

اسمارت در اصل در اواخر دهه 1990 به عنوان یک پروژه مشترک بین کمپانی سواچ و مرسدس بنز شکل گرفت و هدفش ساخت یک خودروی بسیار کوچک، شهری و مینیمال بود. اولین مدلش یعنی اسمارت فورتو خیلی سریع به خاطر اندازه جمع و جور و طراحی متفاوتش در شهر های اروپا محبوب شد.

در ادامه مرسدس بنز مالکیت کامل برند را در اختیار گرفت و اسمارت عملا به یکی از زیرمجموعه های این شرکت تبدیل شد که تمرکز اصلی اش روی خودرو های شهری کوچک و اقتصادی بود. اما از اواخر دهه 2010 و با تغییر بازار به سمت خودرو های برقی، اسمارت وارد یک تحول اساسی شد و بعد از تشکیل ائتلاف جدید بین مرسدس بنز و جیلی، مسیرش از یک برند صرفا کوچک شهری به سمت تولید کراس اوور های برقی مدرن و بزرگ تر تغییر کرد.

اطلاعات بیشتر درباره این مدل را می توانید در لینک زیر ببینید.

تنظیم و ترجمه: مازیار دانیالی

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.