استاندار: سهم کرمانشاه از برنامه هفتم پیشرفت باید به‌صورت کمی مشخص و در سطح ملی مطالبه شود

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 00:28
کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برنامه هفتم پیشرفت، نقشه راه توسعه استان است گفت: ارائه گزارش‌های منظم دستگاه‌ها از برش استانی برنامه هفتم در کارگروه اقتصادی استان، ضمن تعیین سهم کمی استان و تقویت مطالبه‌گری در سطح ملی، مبنای ارزیابی جدی عملکرد مدیران در پیگیری تکالیف خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ منوچهر حبیبی عصر شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، با تأکید بر لزوم هم‌راستاسازی برنامه‌های توسعه‌ای استان با برنامه هفتم پیشرفت، اظهار کرد: برنامه هفتم عملاً دستور کار توسعه کشور و استان‌هاست و مسیر توسعه استان‌ها بر اساس همین برنامه پیش می‌رود که بنابراین باید خود را با تکالیف و ظرفیت‌های مندرج در آن منطبق کنیم و از ظرفیت برنامه هفتم برای توسعه و پیشرفت استان بهره ببریم.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری تکالیف دستگاه‌های اجرایی در برنامه هفتم با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: دستگاه به دستگاه باید در جلسات کارگروه اقتصادی استان گزارش ارائه کنند تا هم سایر مدیران مطلع شوند و هم هر دستگاه بتواند دقیق‌تر و جزئی‌تر موضوعات را در سطح ملی و استانی پیگیری و اولویت‌های خود را نیز مشخص کند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: با این روند دو اتفاق مهم رخ می‌دهد؛ نخست اینکه سهم استان در برنامه هفتم به‌صورت عددی و کمی کاملاً مشخص می‌شود و اینکه می‌توانیم حق و حقوق قانونی استان را در سطح ملی مطالبه و پیگیری کنیم زیرا وقتی مدیران با اطلاعات دقیق و منطبق با سیاست‌های برنامه هفتم، موضوع را با وزیر، معاون وزیر و مدیران ستادی مطرح کنند، قطعاً نتایج بهتری خواهند گرفت.

حبیبی گفت: دومین اتفاق، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیگیری تکالیف است زیرا مشخص می‌شود هر دستگاه چه میزان در سطح ملی موضوعات را دنبال می‌کند و چگونه حق و حقوق استان را اخذ و به استان منتقل می‌کند و تأکید من این است که دستگاه‌های اجرایی، به‌ویژه دستگاه‌هایی که بیشترین نقش را در توسعه استان دارند، با اولویت گزارش‌دهی در جلسات کارگروه و پیگیری را انجام دهند.

او با قدردانی از نگاه کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: این نگاه علمی، دقیق و منطبق با برنامه است و می‌تواند امور استان را کارشناسی و با روش مناسب به جلو ببرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مسائل مطرح‌شده درباره برخی واحدهای تولیدی، خواستار پیگیری جدی مشکلات کارخانه‌های «لاستیک»، «قند» و «اسلب سرامیکی» شد و گفت: مدیران صمت و جهاد کشاورزی استان موضوع را پیگیری کنند تا اگر موانعی وجود دارد، هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در مجموع نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و چند هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم دارند، افزود: عدد بسیار بالایی است و حتماً باید کمک کنیم هرچه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود و اتفاقاتی که در کشور رخ داد و شرایط خاص، موجب کندی برخی امور شد اما باید تفاهمات انجام‌شده و نگاه دولت چهاردهم به توسعه استان هرچه سریع‌تر به مرحله عمل برسد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع مرز تیله‌کوه گفت: معاون اقتصادی استانداری این موضوع را تعیین تکلیف کنند زیرا با نگاه فعلی سازمان همیاری کار به جایی نمی‌رسد و این مرز صادراتی و وارداتی را با نگاه‌های کوچک نمی‌توان اداره کرد.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها در همراهی با تولید، سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات عملکرد مناسبی نداشته‌اند، گفت: برخی بانک‌های خصوصی در این رابطه عملکرد مناسبی ندارند و پیشنهاد می‌کنم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکاتبه‌ای با بانک مرکزی انجام شود تا تسهیلات به سمت این بانک‌ها نرود زیرا نه تنها پاسخ‌گو هستند و بلکه رضایتمندی لازم از عملکرد آنها وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی باید به سمت بانک‌هایی برود که بهترین و بیشترین عملکرد را داشته‌اند تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.