امیدواری سازمان ملل و آژانس به کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا

فرارو جمعه 08 خرداد 1405 - 21:28
آنتونیو گوترش امیدوار است تلاش‌های دیپلماتیک برای تمدید آتش‌بس در جنگ ایران به نتیجه برسد و از تشدید درگیری‌ها جلوگیری شود.

فرارو- رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در اظهاراتی تازه گفته است هرگونه توافق میان ایران و آمریکا می‌تواند خبر فوق‌العاده‌ای باشد و به کاهش تنش‌های هسته‌ای و افزایش شفافیت در پرونده ایران کمک کند.

به گزارش فرارو به نقل از آ سوشیتدپرس،  در عین حال، سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرده است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امیدوار است تلاش‌های دیپلماتیک برای تمدید آتش‌بس در جنگ ایران به نتیجه برسد و از تشدید درگیری‌ها جلوگیری شود. به گفته او، سازمان ملل خواهان پایان درگیری‌ها و بازگشایی مسیرهای کشتیرانی آزاد از جمله تنگه هرمز است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «ما امیدواریم شاهد پایان این درگیری باشیم.»

او همچنین تأکید کرد: «ما خواهان بازگشایی تنگه هرمز برای کشتیرانی آزاد و بدون مانع هستیم.»

دوجاریک افزود که سازمان ملل از هرگونه تلاش دیپلماتیک با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها و حفظ ثبات منطقه حمایت می‌کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.