روایت مسقط از تماس تلفنی البوسعیدی و عراقچی: تاکید بر حق حاکمیتی دو طرف بر آب‌های سرزمینی

خبرآنلاین جمعه 08 خرداد 1405 - 20:54
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عمان وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران بر «تضمین آزادی کشتیرانی» در تنگه هرمز «بر اساس مسئولیت‌های حاکمیتی خود بر آب‌های سرزمینی‌شان» تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای از تماس تلفنی سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان خبر داد.

بر اساس این بیانیه: جناب آقای بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، عصر امروز تماس تلفنی از سوی جناب آقای دکتر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد.

در این گفتگو، آخرین تحولات منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و درباره تلاش‌های صورت‌گرفته برای حمایت از راهکارهای سیاسی پایدار و عادلانه به گونه‌ای که به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک کند، تبادل نظر شد. دو طرف همچنین بر تعهد خود به تضمین آزادی کشتیرانی دریایی و امنیت آن در تنگه هرمز، بر اساس مسئولیت‌های حاکمیتی خود بر آب‌های سرزمینی‌شان و همسو با قوانین بین‌المللی که منافع همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را حفظ می‌کند، تاکید کردند.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.