اقتدار ایران در تنگه هرمز فشار بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را افزایش داد

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 14:00
شاهین‌دژ- ایرنا- فرماندار شاهین‌دژ با اشاره به اهمیت راهبردی تنگه هرمز در معادلات جهانی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در این حوزه، فشار مضاعفی بر دشمنان به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

فرماندار شاهین‌دژ: امروز دنیا بر اهمیت این نقطه راهبردی و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی واقف است و اقتدار ما در این منطقه، فشار مضاعفی بر دشمنان به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، محمد فتحی شامگاه چهارشنبه در اجتماع مردمی این شهرستان، با تبریک فرارسیدن روز عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت اظهار داشت: این ایام فرصتی ارزشمند برای تجدید میثاق با آرمان‌های ولایت و تقویت روحیه معنوی در جامعه است که باید از برکات آن برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برد.

وی با تجلیل از نقش نیروهای مسلح در حفظ امنیت کشور، به مواضع سیاسی و امنیتی در برابر دشمنان اشاره کرد و افزود: پاسخ قاطع نیروهای نظامی به هرگونه تجاوز و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن، نشان‌دهنده اقتدار ملی است.

فرماندار شاهین‌دژ با تبیین نقش استراتژیک ایران در معادلات بین‌المللی، به اهمیت تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: امروز دنیا بر اهمیت این نقطه راهبردی و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی واقف است و اقتدار ما در این منطقه، فشار مضاعفی بر دشمنان به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

فتحی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های معیشتی جامعه و نوسانات قیمت کالاها، تأکید کرد: طرح‌های نظارتی بر بازار با شدت بیشتری دنبال خواهد شد. همچنین تقویت بازرسی‌ها، برخورد با تخلفات صنفی و رسیدگی فوری به شکایات مردمی در دستور کار قرار دارد و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

نماینده عالی دولت در شاهین‌دژ با خطاب قرار دادن مدیران ادارات، بر ضرورت تکریم ارباب‌رجوع تأکید کرد و افزود: درهای اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد. همچنین حضور مستمر در میان مردم و برگزاری جلسات ملاقات مردمی، به‌ویژه در روزهای چهارشنبه، الزامی است و مدیران باید مستقیماً پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند.

وی در ادامه به بحران انرژی و کمبود منابع آبی اشاره کرد و از مردم خواست با صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، خادمان خود در دولت را برای عبور از پیک مصرف تابستان یاری کنند.

فرماندار شاهین‌دژ در بخش دیگری از سخنان خود، با تبیین دقیق سلسله مراتب تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی، به شبهات پیرامون نقش نهادهای مختلف در موضوعات راهبردی پاسخ داد و اظهار داشت: باید به این نکته هوشمندانه توجه داشت که بر اساس قانون اساسی، اتخاذ تصمیمات کلان و سرنوشت‌ساز در حوزه‌های جنگ، صلح و آتش‌بس، منحصراً در صلاحیت و تحت تدبیر مقام معظم رهبری است.

فتحی با تأکید بر اینکه دولت و تمامی ارکان اجرایی، صرفاً بازوی عملیاتی و گوش‌به‌فرمان ولایت هستند، افزود: برخلاف برخی تصورات که نقش دولت را در فرآیندهای ترک مخاصمه یا صلح مستقل می‌بینند، باید بدانیم که دولت‌ها در نظام ما، تابع محضِ سیاست‌های ابلاغی و فرمان رهبر معظم انقلاب هستند. هر زمان که ایشان بر اساس مصلحت عالیه نظام و امت اسلامی دستور به صلح یا آتش‌بس بدهند، همگان موظف به تبعیت هستند و هیچ جریانی خارج از این مدار تصمیم‌گیری نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تمرکز مدیریت در ید قدرت رهبری، ضامن امنیت ملی و مانع از تشتت آرا در لحظات حساس تاریخی است، بنابراین هرگونه حرکت در مسیر صلح یا ایستادگی، تنها با فرمان و اجازه ایشان معنا پیدا می‌کند و دولت نیز با تمام توان، مجریِ امین این فرامین است.

فرماندار شاهین‌دژ در پایان با فراخوان همگان به وحدت، همدلی و پرهیز از اختلافات حاشیه‌ای، بر لزوم تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب و همراهی با برنامه‌های دولت برای حل مشکلات شهرستان تأکید کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.