طرح پرورش ماهی در قفس در هورالعظیم اجرایی می‌شود

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 13:08
اهواز - ایرنا - فرماندار هویزه گفت: طرح پرورش ماهی در قفس، بر اساس توافقی که با اداره‌کل شیلات استان انجام شده است، در تالاب هورالعظیم اجرا خواهد شد که این اقدام باعث رونق معیشت مردم منطقه می‌شود.

عباس پورعاطف روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به متقاضیان اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در تالاب هورالعظیم، تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

وی افزود: این طرح افزون بر تامین پروتئین باکیفیت برای منطقه، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای صیادان بومی شهرستان هویزه خواهد بود.

وی همچنین از رهاسازی ۲۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی در این تالاب خبر داد و گفت: این ماهی‌ها از گونه‌های «بنی»، «گطان»، «شیربت» و «عنز» هستند که در آینده نزدیک در این تالاب رهاسازی می‌شوند؛ این رقم نسبت به سال گذشته تقریبا ۲ برابر شده است.

پورعاطف بر ظرفیت بالقوه سرمایه‌گذاری شرکت نفت و گاز اروندان در توسعه شیلات این منطقه تاکید کرد و افزود: اتحادیه تعاونی صیادان ماهی نیز در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، تالاب هورالعظیم به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های مرزی ایران و عراق، در جنوب غرب خوزستان و در محدوده شهرستان‌های هویزه و دشت‌آزادگان قرار دارد و بخش‌هایی از آن تا نزدیکی غرب اهواز نیز امتداد می‌یابد.

این تالاب در فاصله حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتری اهواز (مرکز استان خوزستان) واقع شده است و طی دهه‌های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی، کاهش ورودی آب و اجرای طرح‌های بالادستی در حوضه‌های آبریز دجله و کرخه، با افت سطح آب و خشکی گسترده در بخش‌هایی از بستر خود مواجه شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.