به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در این آیین با تأکید بر لزوم حرکت صنایع به سمت بهرهوری و فناوریهای سبز اظهار داشت: با توجه به ناترازیهای موجود در حوزه انرژی، اجرای طرحهای هوشمندسازی و بهینهسازی، دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت انکارناپذیر برای پایداری تولید به شمار می رود.
محمدرضا علمدار یزدی با تمجید از پیشگامی صنعتگران میبدی افزود: اجرای همزمان این چهار پروژه کلان که به عنوان پایلوت ملی در سطح کشور شناخته میشوند نشاندهنده بلوغ صنعتی و دغدغهمندی بخش خصوصی استان یزد در راستای صیانت از منابع ملی است.
در این مراسم، نخستین پروژه ملی کاهش مصرف انرژی معابر با جایگزینی و نصب ۴۵۰ چراغ پیشرفته الایدی در شبکه روشنایی شهرک صنعتی جهانآباد به بهرهبرداری رسید و در ادامه نیز از سامانه مانیتورینگ آنلاین برداشت آب با هدف رصد، پایش و کنترل لحظهای واحدهای صنعتی پرمصرف جهت مدیریت بهینه مایه حیات رونمایی شد.
همچنین افتتاح ۲۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری اختصاصی با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان به منظور فراهمسازی بستر سختافزاری هوشمندسازی صنایع مستقر در کنار آغاز عملیات اجرایی طرح تعویض الکتروموتور ۲۰ هزار کولر آبی و جایگزینی آنها با موتورهای فوق کممصرف نسل جدید، از دیگر گامهای شاخص تحولی در این منطقه بود.
این طرح ها به همت بخش خصوصی و دولتی اجرا شده است.
شهرستان میبد در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.












