شکاریان: تلما یوز پلنگ ۷ ساله مهمان خراسان شمالی شد

خبرگزاری مهر سه شنبه 05 خرداد 1405 - 09:55
بجنورد- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از ‌مشاهده مجدد و ثبت تصویر یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در قرق اوزوم جاجرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، رضا شکاریان اظهار کرد: «تلما»، یوزپلنگ ماده ۷ ساله و از نسل یوز معروف «تلخاب»، بار دیگر در قاب دوربین‌های طبیعت دوستان، قرقبانان اوزوم و محیط بانان میاندشت خوش درخشید.

وی افزود: تلما که متولد سال ۱۳۹۸ است، پیش از این در سال ۱۴۰۱ با ثبت چهار توله، نقشی مهم در پویایی جمعیت یوزپلنگ آسیایی ایفا کرده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: در آخرین پایش میدانی صورت گرفته در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۴، تصاویر این یوز ماده در حالی که یک توله (متولد ۱۴۰۳) را همراهی می‌کرد در منطقه عباس‌آباد ذخیره‌گاه زیست‌کره توران به ثبت رسید که نشان‌دهنده موفقیت وی در دومین زایمان ثبت شده است.

شکاریان تاکید کرد: این بار در چهارم خرداد ماه ۱۴۰۵ تلما با کوله باری از تجربه در دشت های پهناور شهرستان جاجرم در خراسان شمالی پناه گرفته تا بار دیگر طبیعت دوستان را برای ادامه حیات امیدوار کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.