هزار و ۵۲۲ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:46
بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۲۲ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

سیدعلی حسینی‌نسب روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار ۴۸۶ تن از طریق مباشر تعاون روستایی، هزار و ۳۶ تن توسط مراکز خرید ملکی خریداری شده است.

وی ارزش گندم خریداری شده را حدود ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان گندم از ۹۸ کشاورز با ۱۷۵ محموله خریداری شده و بیشترین خرید تضمینی گندم از شهرستان طبس به مقدار ۴۲۸ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۲ اردیبهشت امسال و از شهرستان نهبندان آغاز شد که تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۶ مرکز خرید فعال در استان ۱۴ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی است که آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل بگیرند.

در سال زراعی جاری بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌شود با همت بهره‌برداران، بیش از ۵۰ هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.