رایزنی رئیس‌جمهور لبنان و پادشاه اردن درباره تثبیت آتش‌بس و کمک به آوارگان لبنانی

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 16:42
بیروت – ایرنا - «جوزف عون» رئیس‌جمهور لبنان در جریان یک تماس تلفنی با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، اوضاع لبنان و منطقه را در سایه تحولات جاری بررسی و آخرین رایزنی‌ها جهت تثبیت آتش‌بس و کمک به آوارگان لبنانی را ارزیابی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الشروق، رئیس‌جمهور لبنان در این گفت‌وگو، با تقدیر از همبستگی اردن با ملت لبنان، اظهار داشت: این همبستگی به ویژه در قالب ارسال کاروان‌های متوالی کمک‌های انسان‎دوستانه برای کاهش درد و رنج‌های شهروندان لبنانی تجلی یافت که در پی تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی، از شهرها و روستاهای خود آواره شده‌اند.

جوزف عون تصریح کرد: حمایت‌های همه‌جانبه اردن از لبنان، نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن روابط میان دو کشور و دو ملت برادر است؛ روابطی که هر دو طرف بر تقویت و توسعه آن در تمامی زمینه‌ها حراست می‌کنند.

پادشاه اردن نیز ضمن تشکر از ابراز محبت رئیس‌جمهور لبنان، تاکید کرد که اردن همواره و به ویژه در مرحله حساس کنونی، در کنار لبنان و ملت آن ایستاده است.

وی بر حمایت امّان از گام‌های بیروت در راستای تحقق امنیت و ثبات و بازپس‌گیری حاکمیت کامل لبنان بر سراسر خاک خود تاکید کرد.

در پایان این تماس تلفنی، رئیس‌جمهور لبنان فرارسیدن عید سعید قربان را به پادشاه اردن تبریک گفت و برای ملت اردن، خیر و پیشرفت آرزو کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.