سهیل یعقوبنژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای برنامههای نظارتی مستمر و با هدف ارتقاء سطح بهداشت عمومی و امنیت غذایی شهروندان، گشت مشترک بازرسی با مشارکت ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و اداره تعزیرات حکومتی تشکیل و از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی بازرسی شد.
وی با اشاره به اینکه در این بازرسیها، سلامت مردم خط قرمز دستگاههای نظارتی است، افزود: در بازرسی از یک واحد رستوران در سطح شهرستان، مقدار ۲۴۰ کیلوگرم گوشت فاسد و تاریخمصرفگذشته کشف شد که به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و انقضای تاریخ مصرف، تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان محسوب میشد.
یعقوبنژاد ادامه داد: با دستور رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان، تمامی مواد غذایی کشفشده با حضور ناظرین فنی و رعایت پروتکلهای بهداشتی در محل امحا شد.
رئیس اداره صمت اسلامشهر خاطرنشان کرد: پرونده تخلف برای این واحد صنفی تشکیل و جهت صدور حکم نهایی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است؛ همچنین با دستور مقام قضایی، این رستوران به دلیل نقض فاحش قوانین بهداشتی و عرضه مواد غذایی غیرقابلمصرف، پلمب شد.
وی از شهروندان خواست هرگونه تخلف بهداشتی و صنفی را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و تأکید کرد: دستگاههای نظارتی با متخلفانی که سلامت مردم را به مخاطره میاندازند، بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهند کرد.












